Ge dina säljare en gynnsammare start de förtjänar ett bättre öde än detta. |
Med analysmetoden Brand Boomerang hittar du ditt företags eller
dina produkters varumärke, med andra ord: hur du och dina produkter
uppfattas av dina kunder. Kunskap om ditt varumärke är en förutsättning
för integrerad kommunikation, alltså långsiktig och väl
underbyggd kommunikation gentemot marknaden.
I en berömd reklamannons sitter en bister man på en stol och säger:
"I don't know who you are.
I don't know your company.
I don't know your company's product.
I don't know what your company stands for.
I don't know your company's customer.
I don't know your company's record.
I don't know your company's reputation.
Now-what was it you wanted to sell me?"
Vi har gjort vår egen variant av denna annons, och vad vill vi säga med det? Annonsering som berättar om de fundamentala bitarna i varumärkets erbjudande, paketerat på ett aptitligt sätt, skapar positiva associationer hos kunderna och en medvetenhet som säljarna har god hjälp av.
Du kan läsa mer om Brand Boomerang under rubriken Våra
verktyg.